Головна / Робота, бізнес, фінанси / Як правильно скласти резюме: 33 поради, які подвоять твою заробітну плату

Як правильно скласти резюме: 33 поради, які подвоять твою заробітну плату

Забудь все, що ти читав раніше про складання резюме. Прочитай тут як правильно скласти резюме — ці 20 хвилин читання назавжди збільшать розмір твоєї заробітної плати мінімум удвічі. Поради Google, Facebook, LinkedIn і інших — повна нісенітниця і пишуться виключно в інтересах компаній, представники яких їх публікують. Ніхто з них не зацікавлений у тому, щоб ти зміг продати себе подорожче. Їх цікавить тільки одне: як твоє резюме привести у відповідність з їх очікуваннями.

У статті розповідається про сім простих способів отримати надбавку до заробітної плати — пошук нової роботи я поставив на останнє місце. Але часто буває так, що подальший розвиток можливий тільки після зміни роботи. Як не втратити шанс і отримати дійсно класну пропозицію про роботу — про це я і хочу розповісти. Вважаю, що заробітна плата — це відображення цінності співробітника для компанії. І кожна людина просто зобов'язана знайти собі роботу з максимальною заробітною платою. Це буде означати, що:

  • ти справді потрібен цій компанії;
  • компанія змогла гідно оцінити тебе;
  • у тебе будуть і далі вкладати, так як, інвестувавши в тебе пристойну суму грошей, захочуть отримати максимальну ефективність;
  • ти знайшов роботу своєї мрії.

Існують моделі трьох сфер в кар'єрі людини:

  • любов до своєї справи;
  • кваліфікація;
  • оплата.

Коли у людини збігаються всі три сфери, це і є його ідеальна кар'єра:

І в цій моделі найчастіше саме розмір заробітної плати є тим незаперечним фактом, який дозволяє сказати, що в тебе ідеальна кар'єра.

1. Зрозумій: резюме не квиток на інтерв'ю, а банкнота

Існує думка, що, мовляв, резюме — це квиток на інтерв'ю. Головне його завдання — отримати дзвінок. Це дуже помилкова думка, що погубило велику кількість професіоналів. Людина думає, що якщо вона попрацювала у Microsoft, Yandex, Google, то неважливо, яке у неї резюме — важливо вказати місця роботи. Частково вона права: таке резюме, звичайно, зацікавить рекрутера, але не більше.

Головне завдання резюме — показати справжню вартість тебе як професіонала. Якщо ти зразу не показав свою справжню вартість, то на інтерв'ю це буде зробити вже складніше.
Існує багато прикладів, коли у рекрутера є чудовий кандидат, з яким він нещодавно провів інтерв'ю. Я розуміє, що це саме той, хто потрібен замовнику. Але ось він відправляє резюме і у відповідь отримує: «щось мене бентежить його резюме, давай пошукаємо ще».

Саме тому мені більше подобається порівняння резюме з банкнотою: воно має виглядати на мільйон доларів.

Рекрутер зацікавлений в тому, щоб резюме виглядало якомога дорожче. Якщо рекрутер працює в агентстві, його дохід залежить від доходу кандидатів, яких він знаходить на вакансії замовників. Якщо рекрутер працює в компанії, то він зацікавлений в тому, щоб закривати вакансії кращими кандидатами, це дає йому надію на премію. Чому я пишу про рекрутерів? Саме рекрутер отримує резюме першим, і саме він вирішує, що з ним буде відбуватися далі.

І далі я розповім про те, як підвищити вартість свого резюме як мінімум в два рази.

2. Думай, як продати своє резюме

Резюме повинно бути таким, щоб рекрутер хотів його «купити». Для рекрутера резюме — це один з головних інструментів його роботи. Тобі, звичайно ж, не все одно, яким є інтерфейс програм або дизайн сайтів, з якими ти працюєш. Ти будеш уникати інтерфейсів, які тобі не подобаються. Те ж саме відбувається з рекрутером: якщо інтерфейс твого резюме йому не подобається, бажання працювати з твоїм резюме у рекрутера нижче.

Досвідчений рекрутер, якщо йому сподобається наповнення твого резюме, переробить резюме і зробить його таким, що більш продається, але це, скоріше, виняток, ніж правило. Наступним, хто після рекрутера буде дивитися твоє резюме, менеджер який наймає . Таким чином резюме проходить подвійну, а іноді й потрійну перевірку. Гарне резюме хочеться прочитати повністю перечитати знову.

3. Набери максимальну кількість очок у рекрутера

Рекрутер в день отримує від 100 до 300 резюме. На перегляд кожного резюме в нього йде всього від 5 до 10 секунд.

За цей час очі рекрутера пролітають з основних розділів резюме: фото, ім'я, дата зміни місць роботи, назви компаній і займані посади, освіта.

Рекрутер не вчитується в кожне резюме, його погляд скаче по основним блокам у пошуках ключових слів, які його цікавлять. Точки концентрації уваги на резюме виглядають так:

Кожне резюме проходить внутрішній скоринг (підрахунок очок) у рекрутера. Якщо резюме набирає потрібну кількість очок, рекрутер починає з ним працювати: дзвонить тобі, запрошує на інтерв'ю, пересилає твоє резюме замовнику і далі по ланцюжку. При цьому кожен розділ твого резюме може як додати нових очок, так і забрати раніше нараховані.

4. Підгони резюме під свою професію

Універсальних резюме для всіх професій немає. Для кожної професії важливі різні види резюме. Завдання кожного виду резюме — показати те, що найбільш важливо для професії. Так, наприклад, для професій, що продають, важливо показати, як ти заробляв для компанії гроші. Дл технічних і ІТ-професій дуже важливо показувати наявність різних навичок і знань, маркетинговим — реалізовані проекти і так далі. Повний список типових професій із зазначенням того, що має показувати резюме:

5. Покажи рекрутеру свій успіх

Твоє резюме — це не набір окремих блоків про твою роботу, освіту і тренінгах. Резюме на мільйон — це резюме, яке вибудовано в історію успіху. Що таке історія успіху? Це коли зрозуміло, як пов'язані твоєя освіта, кар'єрний шлях, всілякі тренінги та сертифікати, особистісні якості і посада, яку ти шукаєш. Якщо в цих елементах немає логіки, рекрутер пропустить твоє резюме.

В резюме обов'язково повинні бути вказані твої успіхи (досягнення) для кожного місця роботи. Якщо з назви посад і компаній, які ти змінив, не зрозуміло, що ти йшов по наростаючій, це повинно бути видно в описі обов'язків і досягнень.

Хороше резюме — це резюме, яке писалося і переписувався. За всю свою історію (від першого до останнього місця роботи) резюме може бути переписано до 20-30 разів.

Крім того, першокласне резюме — це резюме, де кожна фраза додає йому вартості.

6. Бери приклад з лендинговых сторінок

Ти, напевно, зустрічав в інтернеті класні лендингові сторінки сайтів. Твоє резюме повинно бути не гірше.

Хороше резюме цікаво читати, хочеться дочитати до кінця. Кожна фраза в резюме посилює бажання його купити. У ньому дуже проста і зрозуміла навігація (розділи). Крім того, резюме повинно відповідати загальноприйнятим нормам. Тому, якщо ти не дизайнер і не представник креативної професії, ніяких фонових малюнків в резюме.

7. Використовуй тільки ділову розмовну мову

Я завжди дуже велику увагу приділяю мові резюме.

Резюме повинне складатися з простих слів і виразів, не повинно бути формалізму (ті самі слова, скопійовані з твоєї посадової інструкції), твої фрази повинні бути написані тобою особисто, а не скопійовані з інтернету. Всі пропозиції повинні бути досить короткими, без складносурядних і складнопідрядних конструкцій.

В цьому сенсі мені дуже подобається книга Нори Галь «Слово живе і мертве».

Ось кілька цитат, які застосовні до твого резюме:

  • «У переважній більшості випадків краще замінити офіційне або книжне слово — розмовним, довге — коротким, складне — простим, заяложене, безлике — конкретним, образним...
  • ...Так що ж це таке, канцелярит? У нього є дуже точні прикмети, загальні і для перекладної і вітчизняної літератури.
    • Це — витіснення дієслова, тобто руху, дії, прислівником, дієприслівникоа, іменником (особливо віддієслівним!), а значить — застійність, нерухомість. І з усіх дієслівних форм пристрасть до инфинитиву.
    • Це — нагромадження іменників у непрямих відмінках, найчастіше довгі ланцюги іменників в одному і тому ж відмінку — родовому, так що вже не можна зрозуміти, що до чого відноситься і про що йде мова.
    • Це — велика кількість іноземних слів там, де їх цілком можна замінити словами рідної мови.
    • Це — витіснення активних обертів пасивними, майже завжди більш важкими, громіздкими.
    • Це — тяжкий, плутаний лад фрази, незрозумілість. Незліченні придаткові пропозиції, подвійно великовагові і неприродні в розмовної мови.
    • Це — сірість, одноманітність, стертість, штамп. Убогий, убогий словник: і автор і герої говорять одню і тією ж сухою, казенною мовою. Завжди, без усякої причини і потреби, використовують довге слово замість короткого, офіційне або книжкове замість розмовного, складне замість простого, штамп замість живого образу.

Взагалі, рекомендую почитати книгу цілком.

Крім того, варто бути дуже обережним, якщо ти пишеш резюме англійською. Інакше може вийти, як у старому доброму анекдоті:

8. Використовуй ідеальну структуру

Я бачив дуже багато структур резюме і послідовності викладу інформації. На мій погляд, ідеальна послідовність розташування інформації в резюме така:

  • Прізвище та ім'я (по батькові не потрібно, це пережитки минулого).
  • Фото.
  • Контакти (тільки телефон і місто, домашню адресу не вказувати, рекрутер не піде додому, щоб перевірити, хто там живе).
  • Мета — ту посаду, на яку ти претендуєш. І не потрібно шаблонних «знайти компанію, в якій я зможу реалізувати свій потенціал з максимальною користю як для компанії, так і для себе». Цю нісенітницю ніхто всерйоз все одно вже не сприймає.
  • Ключові компетенції — це частина для досвідчених фахівців. Рекрутер може не захотіти читати всі резюме, але ось ключові компетенції він подивиться. Тут потрібно вказати професійні знання та досягнення, а також вказати кілька особистісних якостей.
  • Освіту.
  • Тренінги.
  • Досвід роботи (вгорі — останнє місце роботи, нижче — більш ранні).
  • Додаткова інформація (мови, знання програм, наявність прав).

9. Форматуй: шрифт Calibri або Arial, кегль 10 або 12, без таблиць, одинарний інтервал між рядками

  • Тут все дуже просто. Будь яке резюме повинно мати звичний для всіх шрифт. Раніше Microsoft Word за замовчуванням пропонував шрифт — Times New Roman. Але потім мода змінилася, і стали популярними шрифти без зарубок — Calibri, Arial. Тому я тобі рекомендую робити резюме саме у цих шрифтах. Якщо рекрутер бачить резюме зі шрифтом Times New Roman, він вважає це старим барахлом.
  • Всі резюме повинно мати один шрифт. Як виняток допускається оформлення розділів («Освіта», «Навчання» і так далі) збільшеним на 2 пункти шрифтом.
  • Крім того, я категорично проти таблиць в резюме. Дуже часто резюме проходить через різні рекрутингові програми, які розпізнають елементи резюме і зберігають у своєму власному форматі. У таких випадках таблиці з'їжджають, резюме виглядає дуже непрезентабельно.
  • Список обов'язків і інші списки оформляй у вигляді буллетів .
  • Якщо у твоєму резюме є посилання на портфоліо, скористайся сервісом створення коротких посилань (наприклад, goo.gl).

Ось так виглядає майже ідеальне резюме:

Повну версію можна переглянути за посиланням. (Він, до речі, у пошуках роботи, налітай на кандидата).

Чому майже ідеальне? Ось 10 порад, які я б міг дати з цього резюме:

  • Зробити фото на однотонному тлі (білий або сірий).
  • Прибрати один телефон. Навіщо рекрутеру думати, куди телефонувати?
  • Поміняти email на особистий, а не якоїь компанії.
  • Прибрати сімейний статус.
  • Об'єднати компетенції і ключовий досвід. Скоротити пропозиції до 7-10 слів і оформити у вигляді списку.
  • Прибрати рекомендації.
  • Виправити помилку в слові «компанія» в останньому місці роботи.
  • Скоротити обов'язки до 10 рядків.
  • Зробити посилання коротким (bit.ly, goo.gl).
  • Скоротити загальний обсяг резюме до двох сторінок.

Робимо резюме дорожче

Тепер поговоримо про те, що ж робить резюме дорожчим. Нижче зібрані найбільш часті поради, які доються за надісланими резюме.

10. Об'єднуй багато місць роботи в одне

Нормою вважається, якщо людина працює в компанії 2-3 роки. Якщо вона міняє роботу частіше, її можуть назвати job hopper. Таких людей рекрутери не люблять, тому що близько 70% замовників відмовляються розглядати таких кандидатів. І це цілком закономірно.

Чоловік після року роботи тільки починає приносити користь компанії.

Звичайно ж, кожен має право на помилку, і у хорошому резюме може бути пара місць, де кандидат відпрацював 1-1,5 роки. Але якщо так виглядає все резюме, то його цінність дуже низька.

Однак часто буває так, що людина міняла кілька посад роботи в одній компанії або переходила з компанії в компанію в рамках холдингової структури. Або ж займалася проектною роботою, в рамках якої змінила кілька роботодавців.

В таких випадках (та й скрізь, де це можливо) я рекомендую оформляти це як одне місце роботи, з однією назвою і загальними датами роботи. А всередині цього блоку можна ненав'язливо показати зміну посад, але так, щоб візуально при побіжному огляді резюме не було відчуття частої зміни місць роботи.

11. Дотримуйся ідеальнго об'єму резюме

Я вважаю, що ідеальний об'єм резюме — це строго дві сторінки. Одна — дуже мало, це допустимо тільки для студентів, а три — вже надто багато.

Якщо з однією сторінкою все ясно — таке резюме скидається на резюме фахівця, з трьома, чотирма і так далі сторінками все не так очевидно. А відповідь проста: рекрутер подивиться тільки дві сторінки в 80% випадків. І прочитає тільки те, що ви вказали на цих двох сторінках. Тому, що б ти не написав на третій і наступних сторінках, воно залишиться без уваги. А якщо ти там напишеш цінну інформацію про себе, про неї рекрутер не дізнається.

12. Ділися своїми досягненнями

Якщо з моєї статті ти запам'ятаєш тільки одну пропозицію, нехай вона буде про досягнення. Це відразу додає 50% вартості до твого резюме. Рекрутер просто не в змозі провести співбесіду з усима, хто надіслав резюме. Тому завжди переможе той, хто вказав свої досягнення і зміг тим самим зацікавити рекрутера.

Досягнення — це твої успіхи, які виражаються в цифрах, термінах або істотних якісних змінах у компанії. Вони обов'язково повинні бути конкретні, вимірні, значні і відповідати посаді.

Приклад досягнень:

  • За три місяці збільшив продажі телевізорів на 30% (директор магазину).
  • Вивів на ринок новий продукт за чотири місяці, який допоміг заробити 800 тисяч доларів за півроку (маркетинг-директор).
  • Провів переговори з постачальниками і збільшив відстрочку по платежах на 30 днів, економія компанії на кредитах — 100 тисяч доларів щомісяця (закупник).
  • Скоротив плинність персоналу з 25 до 18% через роботу з залученням співробітників (HR).

13. Розкажи про свої особистісніякості

Зараз все більше і більше уваги при відборі кандидатів приділяється особистісним якостям співробітника. Якщо проаналізувати, що саме у тебе будуть оцінювати на співбесіді, то, швидше за все, буде так:

  • 40% — професійні знання;
  • 40% — особистісні якості;
  • 20% — мотивація (бажання робити саме цю роботу саме в цій компанії).

Що таке особистісні якості? Це персональні якості людини, які сприяють ефективному виконанню своїх обов'язків.

Сюди входить: енергійність, відкритість, вміння працювати в команді, ініціативність, проактивність і так далі. Причому це вже не порожні слова, на співбесіді все частіше і частіше ти почуєш таке питання: «Розкажи про ситуації, в якій тобі потрібно було взяти на себе відповідальність, і про те, як ти з нею впорався». Ось це називається оцінка за компетенціями.

Тому твої особистісні якості, особливо якщо вони відповідають тим, що потрібні вакансії, вкрай важливі. І якщо раніше було достатньо просто їх перерахувати, то тепер цього вже недостатньо. Зараз потрібно підтверджувати їхню наявність, тому я рекомендую писати їх так (це приклади, ти приводиш свої, але обов'язкове правило: всі вони повинні бути реальними і з минулого):

  • Ініціативність: розробив і реалізував стратегію виходу відділу з кризи, коли пішов керівник.
  • Енергійність: обсяг моїх продажів за 2014 рік був на 30% вище середнього по відділу.
  • Стресостійкість: провів успішні переговори з клієнтом, який відмовив сімом менеджерам, і уклав з ним договір.
  • Лідерство: провів п'ять тренінгів з менеджменту і виростив 10 керівників з лінійних співробітників.

Тут важливо написати не багато якостей, а якості з прикладами. Тобто приклади тут важливіше кількості.

14. Викинь функціональні обов'язки посадової інструкції в урну!

Функціональні обов'язки, які вказують у резюме, — це звичайно сама банальна й нудна штука. У 30% випадків їх копіюють зі своєї посадової інструкції, в 50% випадків — з чужих резюме або описи вакансій, і тільки 20% дійсно якісно пишуть їх самостійно.

Я завжди рекомендую писати саме обов'язки, а не зони відповідальності, і описувати їх у вигляді дій, які ти виконував. Це приблизно як з досягненнями, але тут не обов'язкові цифри, обов'язки можуть бути не такими значними, і, природно, це не разові дії.

Перед їх написанням я рекомендую почитати кілька вакансій, щоб уявити, про що взагалі варто писати. Далі виписувати обов'язки в порядку їх значущості: на першому місці найбільш значущі (розробка стратегії, планування бюджету, виведення нових продуктів на ринок), а на останньому — найменш (підготовка звітів).

15. Продавай назву посади і компанії

Назви посад і список компаній — це, по суті, і є саме те, що рекрутер шукає в резюме в першу чергу. Це як покупець ковзає очима по полиці у магазині в пошуку знайомих йому брендів (Nescafe, Procter&Gamble, Gallina Blanka, Mars, Snickers, Tide). Саме за цими рядками рекрутер формує первісну вартість резюме в своїй голові і тільки потім починає шукати деталі.

  • Назва посади повинно бути загальноприйнятим. У наших країнах давно існує розрив між тим, що пишуть в трудовій книжці, і тим, як посада називається всередині компанії. Але при цьому багато людей бояться нормально назвати свою посаду в резюме не так, як вона називається в компанії. Наприклад, якщо ти працював менеджером з маркетингу якогось продукту, то цілком логічно назвати тебе бренд-менеджером в резюме. Всі будуть розуміти, чим ти займався, і назва «бренд-менеджер» більше продає, ніж «менеджер з маркетингу». Якщо ти був начальником відділу продажів, підпорядковувався генеральному директору, у тебе було 100 чоловік в команді і ти вів переговори з ключовими клієнтами, ти комерційний директор.
  • Якщо ти був керівником, обов'язково пиши в дужках, скільки у тебе було підлеглих. Згадка підлеглих і їх кількості завжди робить твоє резюме дорожче.
  • Назва компанії:
    • Пишемо тільки загальноприйнята назва. Якщо ти працюєш у компанії ТОВ «Цвяхи та гайки», яка є офіційним дилером Coca-Cola, то пиши просто Coca-Cola. Повір, юридична назва компанії нікому не цікаво.
    • В дужках пишемо кількість співробітників, наприклад: IBM (3 000 співробітників).
    • Під назвою компанії описуємо коротко у 7-10 словах, чим вона займається. Наприклад: входить в топ-5 в області споживчого кредитування.
    • Якщо компанія маловідома, але працює з відомими брендами, обов'язково це вказуємо. Наприклад: «Автосуперпуперлізинг» (лізинговий партнер BMW, Mercedes-Benz, Audi, Honda). Назва відомих брендів біля невідомої компанії значно підсилить сприйняття компанії.

16. Прибери шаблонні фрази з розділу «Мета»

Відразу після твоїх контактних даних резюме йде розділ, який називається «Мета». Зазвичай в цьому розділі пишуть шаблонні фрази на кшталт «Максимально реалізувати свій потенціал...». Тут потрібно перерахувати список посад, які тебе цікавлять.

17. Завжди перевіряй орфографію

Зазвичай близько 5% усіх переглянутих мною резюме містять помилки:

  • елементарні граматичні помилки (не було перевірки орфографії);
  • помилки в написанні іноземних слів (налаштована перевірка тільки російської орфографії);
  • помилки у знаках пунктуації: пробіл перед комою, кома між словами без пробілів;
  • в списках в кінці речення стоять різні розділові знаки (в ідеалі їх не повинно бути; крапка ставиться після останнього пункту списку).

18. Зберігай резюме у форматі DOCX і ніяк інакше

  • Не PDF — багато рекрутерів вносять свої правки або примітки очікування по зарплаті, свої враження про кандидата, інформацію, яка була отримана в ході співбесіди) в резюме перед відправкою замовнику, в PDF вони їх не зможуть внести.
  • Не ODT — може некоректно відкриватися на ряді комп'ютерів.
  • Не DOC — ознака того, що резюме родом з минулого (до Office 2007).
  • Не RTF — зазвичай важить більше альтернативних форматів.

19. Використовуй зручну для рекрутера назва файлу резюме

Назва файлу резюме повинно містити мінімум прізвище і бажано посаду. Так зручніше рекрутеру буде шукати резюме в себе на диску, пересилати його і так далі. Маленька турбота про рекрутера обов'язково буде відзначена. Знову ж таки, в очах рекрутера це робить резюме трохи дорожче.

20. Показуй свою користь у супровідному листі

Існують різні думки про супровідні листаи. Я завжди кажу так: гарний супровідний лист у 20% випадків може додати цінності резюме, якщо він написаний правильно. Але це не завжди є обов'язковим.

Якщо ж ти вирішив його писати, то ось тобі проста структура:

А якщо показати на прикладі, то це могло б виглядати так:

Помилки у твоєму резюме

Поряд з секретами підвищення вартості резюме є речі, які роблять резюме значно дешевше. Поговоримо про деякі з них.

Зараз багато сайтів для пошуку роботи дозволяють завантажити створене там резюме. При цьому вони обов'язково в таке резюме додають свій логотип і різні поля для введення інформації, яка зовсім не потрібна для резюме. Наприклад, стать. Ці резюме виглядають дешево, тому не раджу ніколи так робити.

21. Прибери незрозумілі абревіатури

Коли ти довго працюєш у компанії, деякі прийняті в ній абревіатури вже здаються настільки рідними, що ти їх пишеш в резюме. Але рекрутеру вони незнайомі, тому втрачається дуже важлива інформація. Намагайся уникати абревіатур скрізь, де це можна.

22. Перефразуй шаблонні фрази

Дуже часто тобі хочеться піддатися спокусі й запхати свого резюме шаблонні фрази, які можна легко знайти в будь-якому резюме або описі вакансій. Уникай їх, тому що для рекрутера вони представляють порожнє місце.

Перефразуй, наприклад:

  • Орієнтація на результат = у своїй роботі завжди думаю про результат.
  • Клієнтоорієнтованість = клієнт для мене завжди на першому місці = ставлю інтереси клієнта вище своїх особистих.
  • Комунікабельність = легко домовляюся з будь-якими клієнтами/колегами = вільно підтримую розмову з клієнтами.

23. Створи нормальний ящик

Що відрізняє професіонала від дитини? Професіонал називає свою поштову скриньку по імені та прізвищу, а дитина — дитячими словами, ніками з ігор і форумів, датою народження.

Крім того, для пошуку роботи я рекомендую заводити поштову скриньку на професійних порталах, наприклад Gmail або Yahoo. Інші не годяться.

Ще не рекомендую використовувати поштову скриньку родичів, де в назві пошти прізвище або ім'я відрізняється від твого.

Ну і абсолютно неприпустимо вказувати свій робочий ящик. Рекрутер в цьому випадку буде трактувати цей нюанс так: «Мене звільняють з місця роботи, і тому я можу не боятися і відсилати резюме з робочою пошти».

24. Видаляй сімейний статус, він цікавить тільки відвідувачів сайтів знайомств

Існує тільки один випадок, коли вказівка сімейного статусу може зіграти позитивну роль: якщо молода дівчина шукає роботу і хоче показати, що не піде в декрет відразу після працевлаштування. В цьому випадку можна вказати наявність дітей.

Варіанти «цивільний шлюб», «розлучення» відразу здешевлюють резюме, тому що виникають додаткові запитання.

Варіант «маю дітей» пишуть дуже недалекі люди, всі нормальні люди «виховують дітей». :)

25. Пояснюй розрив у досвіді роботи

Не можна просто так взяти і показати розрив у роботі. Потрібно писати, чому саме він виник. Варіант «поясню на співбесіді» не підходить, тому що рекрутер, побачивши розрив, подумає найгірше, що могло статися.

Якщо був декрет між двома роботами — так і пишемо. До речі, якщо декрет був без переходу на іншу роботу, сенсу його писати взагалі немає ніякого. Я навіть не рекомендую на співбесіді це якось особливо виділяти.

26. Прибери дату закінчення роботи на останньому місці

Це та єдина хитрість в резюме, яку можна пробачити. Вважається, що людина складає резюме ще до звільнення і після звільнення просто не оновлює цю дату. У будь-якому випадку вказана дата звільнення буде грати проти тебе.

27. Не пиши причини звільнень

Немає причини, з якої потрібно прописувати причини звільнення. Що б ти там не написав, у рекрутера завжди виникне підозра щодо твого бажання пояснювати причину звільнення. А може, ти брешеш?

28. Не пояснюй деталі свого резюме

У резюме не допускається писати пояснення, коментарі, зноски та інше. Тільки дати, факти, досягнення.

29. Видали рекомендувачів

Найгірше, що може бути, — це розділ «Рекомендації» і фраза «Надам по запиту». А сенс такого поділу? Список рекомендувачів — це зайве. Ніхто їм не буде дзвонити до інтерв'ю з тобою. А після інтерв'ю ти так зможеш цей список надати, якщо буде запит.

30. Прибери таблиці і великі відступи

Таблиці в резюме були прийняті на початку 2000-х років. Потім весь цивілізований світ від них відмовився. Не показуй себе динозавром.

Також не займай більшу частину резюме дуже великими відступами зліва в документі.

31. Перші місця роботи залиш для своєї бабусі

Для простоти я просто опишу, як буде ОК:

  • Останнє місце роботи: 7-10 рядків обов'язків і 5-7 рядків досягнень.
  • Минуле місце роботи: 5-7 рядків обов'язків і 3-5 рядків досягнень.
  • Позаминулої місце роботи: 3-5 рядків обов'язків і 3 рядка досягнень.
  • Інші місця роботи: 3 рядка + 3 рядка досягнень, якщо вони входять в інтервал останніх 10 років роботи.
  • Все, що було раніше 10 років тому: лише назви компаній і посад.
  • Якщо у твоїй кар'єрі були не релевантні поточної посади місця роботи — сміливо їх видаляй. Наприклад, зараз ти маркетинг-директор, а починав 15 років тому з інженера на заводі або продавця на ринку.

32. Прибери ПТУ

Якщо ти вчився в ПТУ, коледжі, технікумі, а потім закінчила вуз, показуй тільки вуз.

33. Не показуй резюме знайомим HR-фахівцям, якщо не впевнений в їх професіоналізмі

У нас багато HR-фахівців (Human Resource – спеціаліст з людських ресурсів) вважають себе гуру і дають поради направо і наліво. Дізнайся, скільки вакансій вони закрили самі, зі скількома людьми в день в середньому проводять співбесіду. Які книги прочитали про рекрутинг. Скільки з них було іноземних.

Якщо ти отримаєш такі відповіді:

  • більше 500 вакансій;
  • 5-10 в день;
  • більше п'яти книг (хоча б!);
  • Лу Адлер, Білл Радін, Тоні Берн;

...тоді сміливої довіряй радам!

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *


+ сім = 16

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

.